Klaus Iohannis și Cosmin Marinescu, răzgândacii prezidențiali

cosmin marinescuTâmpițeii tot nu înțeleg: în politică nu există băieți buni și cine și-a făcut icoană din Iohannis e un fătălău prostănac. O fi mai bun (ce-o însemna și asta) decât Ponta, dar când ai ajuns să te bucuri că e Iohannis și nu Ponta înseamnă că ești un român mediocru. Să mai zicem că Marinescu e adeptul Școlii Austriece de Economie? Se întorc în mormânt Menger și Mises dacă aud că au astfel de epigoni.

Fuck real economy! Long live politics!

Ce spunea Iohannis în septembrie 2014:

„În calitate de Președinte al României, voi încerca să conving Guvernul că nu politica bugetară trebuie să conducă politica fiscală
„Impozitarea redusă și simplificată trebuie să redevină atuul fiscal al României, pentru a atrage din nou atenția investitorilor străini, pentru a susține capitalul românesc și crearea de noi locuri de muncă. „
„În același timp, cota de TVA de 24% pare aproape o invitație deschisă la evaziune fiscală și un obstacol dintre cele mai serioase în calea consumului. Potrivit Comisiei Europene, România este pe primul loc în UE privind evaziunea fiscală prin neplata TVA.
„În planul politicilor de relaxare fiscală și în perspectiva apropiată a guvernării dreptei românești, pentru mine, reprezintă o prioritate absolută revenirea TVA la 19%, întrucât relaxarea fiscală va duce nu doar la îmbunătățirea colectării veniturilor și a sustenabilității finanțelor publice, ci mai cu seamă la creșterea economiei și a nivelului de trai al românilor.”
În ROMÂNIA LUCRULUI BINE FĂCUT, statul nu trebuie să facă doar ceea ce îi permite cadrul fiscal-bugetar, cu precădere în cazul unui cadru fiscal-bugetar rostogolit inerțial de la un an la altul, fără viziune și priorități, ci să modifice cadrul fiscal-bugetar potrivit oportunităților de dezvoltare economică.

Sursa: aici (pg 56)

Ce spunea Cosmin Marinescu în iunie 2013 și martie 2014?
iunie 2013
„Politicile fiscal-bugetare nu trebuie sa rezolve doar problemele bugetului – cantitative si adesea conjuncturale, asa cum s-a intamplat din pacate pana in prezent, ci sa rezolve mai degraba problemele structurale, profunde, ale economiei. 
„Economia resimte nu doar nevoia unui cadru administrativ mai suplu si mai putin invaziv, ci si nevoia unor masuri de relaxare fiscala,  cum ar fi de exemplu reducerea contributiilor sociale sau revenirea TVA la 19%, care vor interveni cel mai probabil la inceputul anului viitor.
„O solutie ar putea fi renuntarea la impozitarea profitului si trecerea, de pilda, la o forma de impozitare mult mai simpla de aplicat si, in mod necesar, favorabila si mediului de afaceri. Adica un impozit elementar asupra cifrei de afaceri, de 1%, de pilda” (n.r. – ăsta vroia să renunțe la impozitul de 16% și nu mai era nicio problemă cu MTO, dar acum moare de grija MTO-ului)
Sursa: aici
martie 2014 
Guvernul nu trebuie sa faca doar ceea ce cadrul fiscal-bugetar ii permite, ci sa adapteze cadrul fiscal-bugetar, pentru a face ceea ce are nevoie economiaAltfel, nu ne ramane decat sa recurgem la un „gentleman agreement”, daca poate fi imaginat asa ceva, in general, cu guvernul: reducem impozitele doar daca permite cadrul fiscal-bugetar insa, in aceeasi logica, atentie, crestem impozitele doar daca permite economia..
„Probabil ati observat si dvs. ca, aproape de fiecare data cand se discuta anumite masuri de relaxare fiscala, prima problema care apare, in mod recurent, vizeaza impactul bugetar. Toata lumea intreaba: bine-bine, dar care va fi „golul” de la buget, cat va „pierde” statul. In realitate, ceea ce ce pierde statul, cistiga economia. Iar de regula, economia castiga mai mult decat pierde statul.”
Sursa: aici

 

It's only fair to share...Share on Facebook332Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Email this to someonePrint this page

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Top